30 June 2011

Confession.

Assalamualaikum




Aku ade sorang boyfriend, I mean kawan lelaki lah kan. Siryes dia neh baik gila, tak pernah aku jumpa kawan lelaki sebaik dia. Tapi tataulah pulak kalau dia neh hipokrit macam lelaki sekarang. Yelah, mula-2 je baik lepastu perangai nauzubillah. Nampak sangat ahli neraka kan. Aku dah selidik perangai dia neh sejak form 4 lagi. Kiteorg kawan time tu lah, tapi tak berapa rapat memandangkan baru nak kenal-2 manja gitu. Kihkih.

Actually aku taknak pon mention nama dia dalam neh. Yelah, nanti perasan pulak dia kan, bangga nama masuk dalam belog. Padahal bukan belog Fatin Liyana/Zack Zukhairi pon. So kepada readers yang dapat tangkap tuh, sila bawa beliau ke balai polis. Haha tetibe. I mean kepada korang yang rase tau sape beliau, diam-2kan lah diri memasing okay. Dikhuatiri beliau akan membahan guwa habis-habisan kalau terjumpa lepasni -,-

1st aku kawan ngan dia, aku rasa eh macam tak best je kawan dengan dia neh. Boring gila sebab dia pendiam and tak banyak cakap. Aku neh jenis banyak mulut, sampai dapat title MULUT MURAI dekat bilik guru. So aku pon malas lah nak rapat sangat dengan dia. Dah lama sikit kawan, aku tengok rupanya dia neh kelakar orangnya. Sehingga mampu membuat sekawan lembu ketawa. So aku rasa seronok lah bila datang sekolah, sebab takde rase nak tidur sangat macam selalu. Kihkih

Dah dekat 2 tahun kiteorg berkawan, aku dah kenal perangai dia. Tapi perangai dia kat rumah, aku tak siasat lagi lah kan. This year aku rasa sangat rapat dengan dia, aku pon tak tahu kenapa. Dats why aku anggap dia my BFF. Aku paling suka berdekah dengan dia, kenakan dia. Seronok woh, sebab dia sangat sporting. Ramai budak sekolah neh yang suka dengan sifat humourous dia. Bila dia start bercakap je, budak-2 sume akan pandang dia and gelak. Padahal tak kenal dia sangat pon. Macam pelik kan? Ye aku tahu.

So semua orang rasa best and senang bila kawan dengan dia. Even cecikgu pon suka je melayan, padahal dia kaki loya buruk dalam kelas. And aku pon suka tumpang gelak dengan lawak-2 bodoh dia. Haritu aku pernah suggest dia masuk RajaLawak, tapi time tuh audition dah habis. Tak sangka pulak dia siryes nak juin benda tuh, padahal aku joke je lebih. Macam tak masuk akal sangat kan.

Lately bila kiteorg dah nak balik, dia akan cakap "Bye pika!" dengan sekuat-2nya umpama kami berdua je kat situ. Then secara autonya bebudak sekeliling akan memandang seolah-2 Sepah ada mase tu. Bila recess, kiteorg akan makan semeja and duduk sebelah-2, kadang-2 aku belanja dia (dia yang mintak aku belanja). Dalam kelas pon macam tu, tapi kalau duduk sebelah dia memang tak jadi belajar. Siryes neh. Asik nak gelak je sampai satu tahap cikgu marah aku sebab dia yg mengacau. Ggrr!

Kengkadang aku perhati jugak budak-2 form bawah aku. Bila aku lepak dengan dia, diorang mesti pandang slack. Kira pandang orang tengah kapel gituu. Haaa lagi sekali tak masuk akal. Baru neh aku ikot dia pegi beli teh ais, kira aku tengah dahaga macam lepas musafir dekat desert, nak pau dia lah suruh belanja. Lepastu dia letak 2 straw, yelah takkan nak share 1 straw pulak kan. Lepastu aku show off lah dekat member form 4, "Jue aku ade teh ais, haaa". Then tetiba si Jue cakap "Untunglaa pakwe sayang belanja".

Elok-2 aku tengah berdekah dengan mamat neh, tetiba masing-2 shut down dengan sendirinya. Tapi lepastu aku gelak balik sebab nak kaver kan. HAHA ape pon tak boleh. Jadah hapa cakap centu kan? Kadang-2 aku pikir, mane taknye orang pikir kiteorg mcm tuh, sebab aku rapat sangat dengan dia. Tapi aku buat tatau je sebab aku dengan dia dh mcm adik beradik. Aku suka belasah-2 dia, tapi dia baik ouh sebab tak balas. Tapi dia buat mimik muka, gaya-2 lawak dia. Kadang-2 aku rasa macam berdosa sangat dengan dia pon ade.

Btw mase hari sukan tadi, tetiba dia datang bawak tepung nak baling kat aku. Dahlaa time tuh aku tengah mencekik, feeling ouh. Tapi ramai budak pulak time tuh, malu laa aku kalau kene baling tepung kan. Then aku cakap "Kau nak rase penumbuk aku, buat." Terus dia blah, HAHA badigol betul. Memang carik nahas sangat lah kan. Semalam, dia ajak aku hang dekat ipoh. Padahal tak penah-2 sebelum neh dia ajak aku hang out. Hihihi. Pape pon, best rasanya bila jumpa BFF yang sebenar. Hopefully it will last forever.

P/s : Even dia tak hensem, aku tak suka bila orang cakap dia macam tuh depan aku.


❝ OTOMEN KOSMOS OTOMEN DAIA, NANTI-2 DATANG LAGI YAA :D ❞

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Terpelihara @ FykaNova 2011