11 July 2011

Kem ICT part 2

Lepas sahur neh datang plak mood nak berblog kan. So aku nak cerita pasal kem yang bermula pada hari jumaat dan tamat pada petang ahad semalam. Actly kurang enjoy laa kat kem tuh sebab orang gila dah balik tanjung rambutan, so dia tak dapat juin kem tersebut. *orang-2 beriman je yang paham. Tapi takdelah boring sangat sebab classmates aku jugak yang banyak juin. 50/50 lah kiranya. Okay kay kay dah jauh melalut aku neh. So dengarlah bebelan aku ehh. Hikhik



Satu malam neh, aku kasi bebudak aku dengar satu lagi hantu, actly lagu seorang pompan *kat atas neh. Aku story laa dulu cerita pasal pompan tuh dah mati laa apelaa, tapi aku tak sure betul ke tak. Aku main cerita je. Tapi macam betul pon ade, HAHA. 1st aku dengar lagu tuh terpacak jugak laa bulu roma aku. Tapi lama-2 dah biasa, siap hafal lirik lagi. Okay nampak tak ayat berbaur riak di situ? HAHA. Ape yang membuatkan lagu tuh menjadi seram ialah lirik beliau yang super takleh blah, horror nak mampus. Plus hilaian pompan tersebut semasa menyanyikan lagu tuh. Memandangkan aku dah biasa dengar lagu tuh, aku pon terfikir nak menyakat member-2 aku. 1st night (hari jumaat mlm sabtu), aku pasang lagu tuh kat diorang dengar and kasi teliti lirik-2 dia kat dalam dorm. Sume bengang gila dengan aku, kira menyesal lah dengar lagu tuh, HAHA. Memang itu pon plan aku. Member aku (zura) neh jenis suka menyanyi, lepas dengar lagu tuh dia mula terngiang-2 lirik lagu yang seram-2 tuh. Dia selalu cakap asik teringat lagu tuh and selalu je nak terkeluar dari mulut.

Mase odw nak pegi lab kiteorg kena lalu kat bangunan sekolah. Yelahh malam-2 sekolah tak berapa nak terang kan. Time tuh aku, fazira & zura jalan dulu memandangkan member-2 yang lain agak kesiput-sedutan. Sampai je kat block C, si zura cakap "Weh pika aku teringat pulak lagu tadi tuh". Tak sempat aku membalas ape-2 diorang 2 ekor neh dah lari pecut sambil terjerit-2 macam orang kena kejar ngan sundel bolong. Aku pulak kene tinggal kat belakang, ciss! Tapi aku tak lari, jalan macam biase je. Cehh konon kaver padahal takut jugak nak jalan sensorang, HAHA. Yang bebudak laki perangai macam haram pegi sergah sebab nak terkejutkan member-2 aku. Diorang paling suka menyakat si zura neh. Dia dapat menjerit memang hantu pon tak jadi nak kacau. Nasib baik aku lambat sikit, kalau tak dengan-2 aku terperanjat sekali. Mase kat pintu lab, nak balik dorm aku cakap "Weh ape kata aku pasang lagu tadi tuh?". Memang makian bertubi-2 dari diorang yang aku dapat *takut punya pasal. Kahkah. Lepastu aku suruh budak-2 sains dengar pulak. Yelahh diorang tak tahu lagi pasal lagu tu. Makian kali ke 2 yang aku dapat.

Esok malam pulak, nak solat maghrib, aku sekali lagi terpikir nak menguji keimanan member aku yang sorang neh (ain). Sebab dia datang surau paling lambat. Lepas sorang demi sorang habis solat, aku suruh semua keluar cepat-2 pegi balik dorm sebab aku nak sakat dia neh. Si fazira dah habis solat, tapi dia doa pehhh aku rasa doa untuk 15 family kot. Lama gila, padahal ain dah nak tahiyat akhir neh. Bila fazira dah habis doa dia pandang belakang, aku kasi signal suruh kuar sekarang. Dia pon berlari-2 panik kuar dari surau tersebut. Then, aku tutup lampu dan kipas 2suis 2suis sampai semua terpadam. Konon nak kasi ain pikir yang hantu tutupkan suis tuh. Lepas tutup aku terus lari masuk dorm tak pakai selipar ape pon, kira tak kantoi lah sangat. Aku lepak kat dorm buat muka innocent borak-2 dengan diorang. Sekali aku dengar ain membebel-2 sebab bengang ke takut aku pon tataulah, HAHAHA. Lepastu dia marah-2 nora konon dia yg buat, aku buat dono lagi. Si nora pegi bagitau sebab nak backup diri sendiri. Chaitt!

Lepastu ain datang depan aku and cakap "Ko ingat aku tatau ko yang buat?". Aku pon tak boleh nak menahan sangat nak tergelak dari tadi, so aku gelak jela. Then aku tanye "Ko takut eh tadi?". Dia balas "Takut laa bodoh. Aku ye ye ingat suis terpadam sendiri. Habis solat aku nak pandang belakang jugak laa rasenye". HAHA iman dia betul-2 teruji neh. Tu baru member usik, kalau betul-2 jadi sanggup aku solat kat rumah.

Time solat isyak lagi lawak. 1st masuk surau, aku. Diikuti khalilah, ana & fazira. Memang muke-2 kiteorang je yg masuk surau tuh, ecehh cehh. HAHA. Aku pon terus amik wuduk dengan diorang macam biase. Tapi satu benda yang aku terperasan, diorang neh macam nak cepat-2 je. Kira tergesa-2 lah dalam bahasa baku kan. Aku pon naik hairan. So aku tanye laa diorang mase nak pakai telekung "Ehh jap. Apsal korang kelam kabut semacam je neh?". Tak jawab soklan aku lagi sume lari pecut masuk dalam dorm and solat kat situ. Patutlaa, diorang takut lagi pasal lagu hantu tuh. HAHAHAHA bengong betul.

Esok siang sume berlagak nak dengar lagu tuh sekali lagi. Siap nak masukkan dalam lappy pon ade. Wahh wahh takabur sungguh bebudak neh di siang hari ye, HAHA. Aku pon kasi jelah, biar diorang terngiang-2 kat rumah pulak kan, HAHA. Tu pon ade jugak yang memaki aku lagi, biadap! If korang nak tau, mase nak dinner malam tuh aku kasi member aku yang laki neh dengar, dia menangis kot lepas dengar part pompan mengilai-2 tuh. HAHA muka macam ternampak hantu pon ade. Actly seronok jugak laa sakat orang neh. untuk hiburan. Tapi takut jugak laa kalau-2 jadi bebetul kat aku kan. Yelah suka nyakat orang punya pasal. Err

P/s : Wa tak puas hati tak dapat PLKN. Ciss!

❝ OTOMEN KOSMOS OTOMEN DAIA, NANTI-2 DATANG LAGI YAA :D ❞

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Terpelihara @ FykaNova 2011