22 May 2011

Kebizian + keriangan.

Hello there guys, :)

Mood aku semakin happy sekarang neh. Well, sebabnya macam-2 benda best yang aku dapat buat tahun neh. Tak expect or plan pon nak buat semua neh. Even dulu aku rase best kalau dapat balik ke hometown aku je. Yelah, bosan doh duduk perak neh. Dan akhirnya tahun depan aku akan berpindah ke KL, insya-Allah :). Perasaan gembira itu semakin menjadi-jadi ye sekarang, hikhik. Okay, sekarang aku nak cerita pulak pasal event-2 aku tahun neh. Mostly kat sekolah jela. And aku rasa berbaloi aku libatkan diri dengan aktiviti-2 macam neh kan. Merapatkan lagi relationship aku dengan cikgu-2 sekolah neh. Cewahh cannot go gitu kan. Lebih-2 lagi aku join dengan member-2 baik aku. Yang tak best pon jadi best.

Antara xtvt yang aku ingat lah kan… Masa untuk hari anugerah, aku dilamar oleh cikgu untuk menjadi pemegang bunga manggar utk menyambut VIP pada hari anugerah. Pegang je tuh, dah happy. Jadah apa? HAHA. Taklah, happy pon sebab join dengan bff tersayang. Kami pakai baju kurung cotton yg sepadan lagi tuh, tapi member sponser la. Uhuk uhuk. Lepastu, untuk hari guru pulak. Aku join teater muzikal sekolah. Memang happening gila. Yelah, 1st aku kena buat skrip. Ade 6 scene semuanya. Memang bersepah lah ayat aku kan. Mau tak hapPENING GILA. Practise je sampai tengah malam, pukul 2-3 pagi pon ada. Memang parents aku bising sangat lah kan.

Then semalam, aku menjadi salah seorang pelajar yang terpilih untuk memegang tanglung 1Malaysia. Sangat beruntung, bukan senang meyh. Seluruh sekolah dari negeri perak datang ke stadium ipoh untuk ‘Cahaya Perpaduan 1Malaysia’. Satu sekolah bawak 80 orang pelajar. Sekolah-2 yang terlibat ialah sekolah menengah dan rendah. So totally dah jadi pesta cahaya lah kan. Seramai 10,845 pelajar yang memegang tanglung, dan aku antara salah satunya. Ganjarannya, sekolah akan kasi markah utk koko peringkat kebangsaan, beserta sijil Malaysia Book Of Record. Pehhh! Sape taknak kan? Offer kat tenggiling pon dia nak.

Mau tak happy aku macam tuh kan. Penat tuh memang lah, tapi berbaloi and seronok sebab dapat join dengan kawan-2 baik aku. Yakni fazira, amira and nabil. Tanpa diorang, aku tak join lah benda-2 macam neh. Best macam mana pon sumting tuh, takkan happening kalau takde member baik. Kan kan? Tehee. So, aku sangat bersyukur sebab aku tak mati kutu sorang-2 duduk kat rumah tanpa berbuat ape-2. Yelah, teenager macam aku neh mane laa reti duduk rumah. Every weekend je kaki mesti nak berjalan. Macam kau orang jugeee. Nak keluar je manjang kan. So, takpe lah kot. Ekceli aku dah takde ayat neh, HAHA. Kbaii readers~

Copp! Sebelum tekan pangkah tuh, jum tengok lah kejap gambar-2 aku dekat stadium. Weehuuu!




With my bestie pada hari anugerah :)


P/s : Cuti neh aku jadi fasilitator kem ict untuk bebudak form 1-3. Yesszaaa!


❝ OTOMEN KOSMOS OTOMEN DAIA, NANTI-2 DATANG LAGI YAA :D ❞

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Terpelihara @ FykaNova 2011