10 May 2011

Family things :)

Kalau mata korang tahan nak bace aku melalut bawah neh, teruskan :)

Kehidupan aku sebagai anak ke tiga daripada lima beradik sememangnye amat mencabar. Ececehh. Ayat nak macam janda lepas mati laki nak sara 11 orang anak jeh kan, HAHA. Heh, ingat best ke jadi anak tengah neh weh? Tak tak tak. Banyak dugaan wa cakap sama lu, please lah percaya. Dugaan macam mane tuh? Certain things yang kita mintak selalu je tak dapat. Kalau dapat pon kira time tuh Allah bukakan hati parents kau je. Cube kalau anak sulung mcm abang sulung aku tuh mintak, manjang je dapat. Tak padan dgn tua, manja kemain lagi. Anak bongsu jangan tanye laa kan, belum cakap dh dapat.

Kalau aku mintak sumting, punye laa jenuh nak dapat. Tak kira laa benda tuh mahal ke murah ke. Aku kene guling-2 dulu atas jalan tar sampai kene gilis dengan lori hantu kot baru dapat. Kira kalau bapak aku kasi benda tuh, lepas berbuih-2 mulut aku asik mintak benda yang sama je. Mesti laa dia kasi, dah berbulu telinga dia aku dok merengek-2 depan dia, HAHA. Dulu kecik-2 aku laa intan payung permata swiss roll bapak aku. Pegi mana-2 dok gendeng-2 ja dengan dia. Aku as anak manja dia dah jadi sejarah wei, benda lepas jangan dikenang laa pika. Sobs sobs,

Siyesly, aku memang dengki dengan adik beradik aku kalau dorang mintak sekali dah dapat. Memang perasaan nak memberontak tuh membuak sangat lah kan. Even dengan abang-2 aku pon aku dok mengalah je. Tak padan dengan tua diorg tuh, ciss. Aku selalu kalah dengan diorang kalau debat dengan bapak aku. Contohnye aku nak hang out dengan girlfriends aku, parents aku mesti membebel-2 cakap itu cakap ini. Tak kasi tu tak kasi ni, macam-2 lah. Padahal kuar dengan GIRL tuh. Kalau abang aku, sampai johor pon tak kisah punye. Kuar dengan awek pon tarak hal, lagi-2 mintak kat mak aku. Yelah anak manja dia kan.

Bila aku tanye "Apsal tak kasik pulak, abang tuh boleh je!". Haa time tuh laa parents aku akan mengeluarkan kata-2 hikmat kat aku, "Abang kau tuh lelaki, kau perempuan". Pehh ayat neh yang paling unfair selama 16 tahun aku hidup kat duniawi neh. Korang dah boleh bayangkan betapa 'mint'nye kepala aku time tuh, so aku diam je tanpa berkata-2. Anak solehah kononnye. Padahal dalam hati dok memaki hamun berbaur kesat abang-2 aku yang tengah berdekit-2 ketawakan aku. Rasa nak hamek bazooka then letak kat forehead dua ekor tuh, kasik sedas dua lepastu konpem diam.

Aku consider diorg as saitan dalam famili aku. Biaselah, ade diorang panas hati, panas bontot, panas tangan and semua panas. Selalu aku je jadi mangsa, kene nganjeng ngan dorang. Bila diorang takde bosan pulak. Normal laa budak-2 yang ade abang macam aku neh. Aku rasa girl-2 yang ade abang neh mesti kasar, takpon hyper kan? Rasa je neh, aku tahu bukan semua. CERTAIN GIRLS ONLY. Okay puas hati sekarang? Pfft! Sesungguhnya mesti dalam kalangan adik beradik korang ade yang perangai yang superb annoying. Suka carik pasal dengan korang, buli sana buli sini. Macam aku, bila aku panas aku kasik penumbuk and flying kick je kat diorang, even aku tahu lepastu giliran aku pulak >.<

Kepada anak tunggal jangan terasa pulak, hikhik. Mungkin anak tunggal rasa best sebab... yelah, dah takde adik beradik tuh, konpem-2 rete parents kau kaut sorang kan. Kau laa anak sulung, kau laa anak bongsu. Sah-2 laa kau manja gila, perangai konpem sangat keanak-2kan. Tak boleh gurau sikit, tacing kemain lagi. Mungkin jugak ade yang rase tak best sebab.. takde orang nak dibuli, takde orang nak main ps dengan kau, takde orang yang nak main barbie dengan kau. Terpaksa laa kau macam orang abnormal main sorang-2, tak memasal kan. Time tu laa kau mula carik adik angkat, abang angkat, kakak angkat, nenek angkat berduyun-2 nak tunjuk sangat yang kau tuh takde siblings.

Sekarang, parents aku lebih tegas dengan kiteorg, terutamanya aku. Yelah budak sekolah, tak dikawal kang menjadi-2 pulak. Kira dalam famili neh aku laa troublemaker, kaki nyusahkan mak bapak sume. Banyak bikin parents aku pening kipala. Kalau abang aku yg 1st jumpa dengan yang 2nd, asik gaduh. Tapi tu dulu, sekarang turn aku dengan adik aku, hikhik. Pantang jumpa nak bertumbuk sesaje. Abang aku yang 2nd tuh cukup panas kalau orang gelarkan dia dengan yg 1st tuh mcm anjing dengan kucing. Awal-2 dia akan cakap "Sapit anjing, aku kucing". HAHA macam tu laa perangai diorang.

Telinga aku naik meremang kalau kene leter dengan mak aku bab mengemas. Aku bukannye malas, betul neh weh. Kalau diikutkan aku neh rajin, ecehh. Yang menyebabkan aku malas adk beradik aku neh laaa. Bayangkan eh, bayangkan~ Aku dah kemas cantik punye laa, kayu pon boleh berkilat aku dok polish. Datang anak-2 jin semua neh tukang ranapkan semua. Memang tak ah aku nak kemas 2nd round kan. Kucing pon boleh terberanak macam tuh. Pastu mak aku cakap "Kemas ape benda macam tempat kucing beranak?". Haaa aku baru je cakap tadih. Dia dah cakap mcm tu, nak tanak aku kena laa kemas sekali lagi laa.

Sape tak panas kalau jadi bibik kat rumah sendiri kan. Kalau berbayar takpe jugak. Kalau datang aura pemalas aku, memang derhaka sungguh laa dengan mak aku. Suruh kemas tu ini semua tanak. Dok ngadap tenet ja. Lepas kene hempuk baru jalan, HAHA. Kalau aku tengah tido, sekor jin akan datang dalam bilik aku then tutup kipas. Yakni abang aku. Dia dengki dengan aku yg dok membuta dalam bilik. Jadah apa tgh tido pon nak kacau aku? Memang cilaka. Aku dah bangun memangg bersepak terajang laa dengan dia kan, ggrr. Mood memaki betumbuk sume memancor-2 mase tuh.

If aku keluar mana-2 dengan salah sorang abang aku, mesti orang ingat dia boipren aku. Yelah, beza umur kiteorg bertiga masing-2 dua tahun je. Mesti ade yang usha sleng konon aku je ade pakwe kat dunia neh. Kalau kteorg terserempak dgn mmber abang aku, cepat-2 aku menyorok. Aku tau mesti dorang cakap "Ehh awek baru kau ke?" Habah kau laa. So korang dah boleh bayangkan kalau abang aku 5 org, mesti orang ingat aku playgirl. Nak je aku book baju yang tulis "Kiteorg siblings" and pakai kalau kiteorg keluar sama-2 lain kali.

This is my beloved mother <3


Both baju hitam are my brothers and that grey shirt, my father <3


Lastly, my youngest systa. Adik lg sorang takde pic pulak.

P/s : Walau macam mane pon family aku, sayang aku kat korang tak pernah kurang :)

❝ OTOMEN KOSMOS OTOMEN DAIA, NANTI-2 DATANG LAGI YAA :D ❞

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Terpelihara @ FykaNova 2011