08 October 2010

Kelas pulak :)

Assalamualaikum kpd pembaca2 blog kuh sumer ... kali ini aku ingin berbicara mngenai sumer perkara yg berkenaan dgn kelas aku... matapelajaran, sensei2 (cikgu), n budak2 kelas sumer... 1st, aku nk bgtaw pasad matapelajaran2 kelas aku... contohnye akaun, skrg neh aku ade kje khusus ... iaitu aku kne uat urus niaga sbyk 40,kemudian menyediakan dokumen2 berdasarkan urusniaga tuh... contoh dokumen tmasuklah resit, bil tunai, invois, cek, memo n mcm2 lg lahh... then kne uat kad stok, pas2 senarai pembekal ngn pelanggan... haishhh... leceh gyla ... bil tunai lg, jurnal ade 6, lejar, imbangan duga, kunci kira2, n last skali kne uat penyata pendapatan... sume 2 kne BUAT SENDIRI n bole buat bdk2 akaun menjadi sawan vavi tenuk tafir sumer ade... mmg tensyen++frust gilaa... bygkn, klu urusniaga korg yg awal2 tuh dh silap, wlaupon 1, korg kne betolkan semua yg terdapat kt atas tuh ... amacam? kan betol aku ckp boleh jd gilaa... klu ikotkn aty, mmg aku nk drop akaun... tp ble pk2 blik , menda tuh la yg bole selamatkan masa depan aku kan... ckgu pon cun, smangat je nk blaja... hahaha! 2nd, add math ngn math... fuhh , menda2 neh yg paling aku pantang... ckop anti klu nmpk nombor2 neh, tros tensyen aku dbuatnyer ... paling aku rimas , FORMULA! tadaaa! huhh~ ckop menyampah... ckgu add math, seorg lelaki yg merangkap sbagai sepupu belah bapak aku, n juge merupakan guru kelas 4PA... ckop saba dgn pangaiku yg sentiase menyetan bersama my crime partner... mne xnye , klu dye mngaja jer, aku akn bg alasan utk pg ke tandas ke saket perot ke... semata2 tanak blaja add math... kehkehkeh... 3rd, perdagangan... haaa~ ckgu yg mngaja neh paling kesian... dh la owgnye lemah lembut, skg tgah membulat (pregnen), dr awal taun smpai skrg klu dye mngaja kteorg kt blakang uat kedai kopi... bak kat mmber " alahh, perd neh celah gg jer"hahaha... aku tgok ckgu tuh mcm mngaja dinding kt kelas jer... ckgu neh xreti nk mrh2, dye snyp orgnyer... ampunn yekk cikgu ... bm plak , aku mls nk ngumpat... tp apakan daya, neh blog aku, ske aty laa nk ngumpat ke x... muahaha... ckgu yg mngaja, seorg yg chubb atau dlm bhase kasarnye gemok gedempol , tp lelaki... dye neh klu nk mngaja mmg malas , aku pon ta phm knp... ble msok kelas je, msti uat krgn... krgn krgn krgn! ingt kami neh otak essay ke hape... dh laa kteorg neh lambat pikap , soh plak crik idea yg mencurah2... tersurat & tersirat plak tuh ... pehh~ mmg ta buad laa jwbnye kann... hahaha.. sbenanye aku dh ngantuk gaban neh, so bia jela entry neh tgantung... tape kn? alahh, bknnye ade hepy ending pon... so ta pya nk bce smpai abis... hahaha... k cau cincau~
❝ OTOMEN KOSMOS OTOMEN DAIA, NANTI-2 DATANG LAGI YAA :D ❞

No comments:

Post a Comment

Hak Milik Terpelihara @ FykaNova 2011